The best way to payday

Professioneel debiteurenbeheer voor B2B

Het is jouw geld en toch kan je het niet gebruiken want het staat niet op jouw rekening. Wij gaan aan de slag met jouw onbetaalde facturen, zonder dat jij jouw klant verliest.

Onze belofte:
Grip op je cashflow, zonder gedoe

Meer werkkapitaal

1

Meer financiële ruimte om te investeren en groeien? Wij zorgen ervoor dat betalingen vlot binnenkomen, zodat jij je kunt focussen op je core business.

Hoe doen we dat?

Regelmatige opvolging

Onze getrainde cashflow-specialisten zorgen voor tijdige en consequente herinneringen. Zo blijven betalingen top of mind bij jouw klanten en komt jouw geld sneller binnen.

Een goede klantrelatie

2

Wij innen openstaande facturen én zorgen ervoor dat de vertrouwensband met je klant intact blijft - ook op lange termijn.

Hoe doen we dat?

Persoonlijke aanpak

Geen harde incassopraktijken; wij benaderen je klanten vanuit jouw naam op een respectvolle en oplossingsgerichte manier.

Minder wanbetalers

3

Voorkomen is beter dan genezen. We zorgen niet alleen dat achterstallige facturen betaald worden, maar helpen je ook om nieuwe wanbetalers te vermijden.

Hoe doen we dat?

Toekomst voorspellen met AI

Op basis van 20 jaar expertise én 2,4 miljoen gegevens voorspellen wij met behulp van artificiële intelligentie welke klanten zullen uitgroeien tot slechte betalers.

Verklarende woordenlijst

Begrijp jij alle financiële termen? Heel goed. Voor alle andere mensen voorzien we een verklarende woordenlijst - zo is iedereen mee.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Factuur

Een officieel document dat aangeeft hoeveel een klant moet betalen voor een product of dienst. En als ze onbetaald blijft liggen? Dan is eXago je back-up.

-F

IBAN (International Bank Account Number)

Een internationaal gestandaardiseerd bankrekeningnummer dat betalingen binnen en buiten de EU eenvoudiger en veiliger maakt.

-I

DSO (Days Sales Outstanding)

De gemiddelde tijd die klanten nodig hebben om een factuur te betalen. Hoe hoger je DSO, hoe langer je op je geld wacht en hoe meer druk op je cashflow. Een hoge DSO kan wijzen op slechte opvolging, trage betalers of een inefficiënt proces. Bij eXago zijn we allergisch aan hoge DSO’s – wij verkorten de wachttijd met chirurgische precisie.

-D

Payday Fastlane

Geen loze beloftes, maar tastbare resultaten. Deze bedrijven gingen samen met eXago hun onbetaalde facturen écht te lijf. Van kleine ondernemers tot grote spelers: onze doordachte aanpak en slimme tools zorgden voor meer cash, minder kopzorgen en controle over hun geldzaken. Precies wat ieder bedrijf wil, toch?

Naar alle cases

Bereken zelf jouw verlies

Je moet niet meteen in paniek schieten. Bereken het eerst zelf. Onze calculator toont je in één minuut hoeveel geld er écht blijft liggen door openstaande facturen. Simpel, snel en soms pijnlijk eerlijk. Maar wél de eerste stap naar meer grip op je cashflow.

Al na drie maanden was er een zichtbare daling van het vervallen saldo. eXago doet wat het belooft. De flexibiliteit en de ervaring was doorslaggevend in onze keuze om met hun te gaan samenwerken. Ze kwamen bij de opstart zelfs bij ons ter plekke om de interne keuken beter te leren kennen.

Raf De Strooper

Finance Manager, FLEXPOINT

We rekenen 100% op jullie kunde en kennis. De opvolging van het gros van onze ‘goede’ klanten verloopt vlotjes en succesvol. Nogmaals dikke merci hiervoor.

Herlinde Vermeulen

Boekhouding, DC RESOURCES

Zelfs na 6 jaar hebben we geen betere oplossing gepresenteerd gekregen dan de opvolging van eXago. De prijs voor hun diensten heeft ons zelfs al opgebracht. Alleen al het aantal af te schrijven vorderingen is met 2/3 gedaald sinds zij de opvolging hebben overgenomen.

Bart Wijckmans

Gedelegeerd Bestuurder, WIJCKMANS NV

Sinds we bij Isoltechnics samenwerken met eXago, is de betalingsachterstand onder controle. Dankzij professionele aanpak en het externe oog, betalen klanten sneller. Door goede communicatie met Kimberly, onze vaste contactpersoon van eXago, blijven we over alle nodige informatie beschikken.

Hilde Van Wassenhove

Eigenaar D&D Isoltechnics

Wij hebben de hulp van eXago ingeroepen omdat we zelf weinig ervaring hadden op vlak van debiteurenbeheer. We hebben steeds een goede service mogen ontvangen. Periodieke opvolgmeetings zorgde er steeds voor dat alles werd afgestemd en volledig transparant gebeurde.

Anouk Reekmans

Business Support Controller, Carglass

eXago is sinds jaar en dag een belangrijke businesspartner voor ons debiteurenbeheer. Ze zorgen voor een systematische, correcte en vriendelijke opvolging van ons klantenbestand. Hun grote troef is regelmaat en doorzetting.

Guy Roefs

Finance & Administration Manager, SUEZ

eXago zorgt voor een goede en correcte klantenopvolging van onze openstaande klanten. Ze doen dit met de nodige professionaliteit en vriendelijkheid. Wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking.

Sara Sterkmans

Boekhouder, VVSnv

Payday news

Wat te doen als de klant de factuur betwist

Geen nieuws, goed nieuws!

De wet stelt dat elke niet-betwiste factuur als een geaccepteerde factuur beschouwd mag worden en dus betaald moet worden door de klant. Tenminste als u een onderneming factureert, want bij facturen aan particulieren gelden andere principes. Handelaren moeten de factuur in kwestie wel binnen een redelijke termijn protesteren als ze van plan zijn om die niet te betalen.

Wat die redelijke termijn precies inhoudt, is niet gespecificeerd, maar in de praktijk wordt een termijn van ongeveer 2 weken na ontvangst van de factuur als billijk beschouwd voor tijdig protest (iets langer voor complexe facturen).

De betwisting kan ook op verschillende manieren gebeuren, bijvoorbeeld per aangetekend schrijven of per e-mail. Het is hoe dan ook geen slechte zaak om in uw Algemene Voorwaarden te vermelden hoe en wanneer klanten facturen kunnen protesteren.

Tot daar de formaliteiten, maar wat nu als uw klant uw factuur betwist?

14/05/2025

Is er een termijn waarbinnen je een bestelling moet leveren? Een gids voor B2C en B2B.

Het tijdig leveren van bestelde goederen is essentieel voor klanttevredenheid en wettelijke naleving. Maar binnen welke termijn moet je precies leveren? Verschillen de regels als je zaken doet met particulieren (B2C) of met andere ondernemers (B2B)? We leggen het voor je uit en geven enkele praktische tips.

29/05/2025

Nog even snel beslag leggen bij een klant die niet betaalt?

Een van uw klanten betaalt zijn rekeningen maar niet en zit door de aanhoudende coronacrisis in slechte financiële papieren. U overweegt daarom om nog snel beslag te laten leggen op zijn goederen. Heeft dat echter wel zin en komt er trouwens niet sowieso een nieuw ‘staakt-het-vuren’ voor faillissementen?

21/04/2025

Vraag nu jouw demo aan

Dat je hier bent, is tegelijk goed én slecht nieuws.  Slecht, omdat je met openstaande facturen zit waar je stilaan genoeg van hebt. Goed, omdat wij je kunnen helpen. Hoe? Dat ontdek je in onze demo. Geen verkooppraatjes, gewoon een duidelijke kijk op hoe we jouw cashflow weer gezond maken.